woensdag 23 maart 2011

Klaar voor de start

We zijn inmiddels in Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Slaapzakken, trekkingpermits, medicijnen, mutsen en wanten, we hebben het allemaal ingeslagen. Klaar voor de start: morgen vertrekken we naar Besi Sehar, het startpunt voor de trekking om het Annapurna massief in de Himalaya. De planning is om twee tot drie weken te gaan wandelen, met zijn 2en. De rollen zijn goed verdeeld: Joske als gids, Jip als drager.

Voorlopig even geen blog dus. O ja, als je wilt weten wat we sinds het duiken gedaan hebben: eiland-gehopt in Thailand, zwembroek aan, shake in de hand, scootertje om de eilanden te verkennen, visje eten op het strand. Meer kunnen we er niet van maken... Nu dus in Nepal, wat een contrasten weer. Wierook, tempels en sneeuwtoppen. Gaat goedkomen hier. Tot over een week of drie!

10 opmerkingen:

  1. YEEEEEEEES de apple pie trail (Toch belangrijk om de smultraditie voort te zetten)! Here you come! Donzen slaapzakjes ingeslagen hoop ik, want het kan bar koud worden zo tussen die pieken. Wat een fijne weken gaan jullie tegemoet. En heel slim dat jij gids bent Jos (hoef je nl. niet veel anders te doen dan genieten van het uitzicht hihi). Gaan jullie ook naar Mustang?

    Tip van de week: Ga pingelen bij een herder en koop zo'n grote bel die om de nek van the(m) donkey hangt, dat geluid brengt je heel fijn terug naar Nepal als je weer in Nederland bent ;-)

    Zet 'm op en geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey ouwe shithead vrinden (Ko Tao '03); SUPERRR om zo nog eens te knallen !!! grtz en enjoy!!
    S en A-L uit EHV!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een mooi avontuur gaan jullie tegemoet.. en ik maar denken dat het in Waalwijk uitdagend is in deze tijd van bezuinigingen. Heel veel plezier, moed en doorzettingsvermogen toegewenst (precies de dingen die ik hier ook nodig heb in Waalwijk :) Joske begrijpt me wel,
    Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaarschijnlijk zijn jullie op dit moment al aan de wandeling begonnen en wat voor wandeling, WAUWW!!
    Veel succes en geniet ervan!
    Tilly en Nigel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej in Kathmandu zit ook dat weeshuis van mijn vriendin, Langtang Childrenshome. Hihi, kunnen jullie daar niet op bezoek gaan?

    Het blijft leuk om al jullie verhalen vol uitersten te lezen.

    X Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey ontzettende dudes!

    Jullie zijn nu zo ongeveer over de helft van jullie fantastische wandeling. Het kan alleen maar mooi zijn daar. Ik moet zo vaak aan jullie denken! Ik durf zelfs zonder problemen het woord jaloers te noemen! Zeker na onze video-conference waar ik de Tibetaanse vlaggetjes gewoon op de achtergrond zag wapperen....! Ja krijgen mijn hersenen en hart even heftige heimwee en zou ik het liefst meteen weer de knapzak willen pakken en als een Douwe Dabbert (wie kent 'm niet?) over de wereld willen trekken. Maarrr... ik kom momenteel niet verder dan een slap excuus om niet de daad bij het woord te voegen. Des te meer geef ik jullie groot gelijk dit weer te doen. Ik hoop dat jullie nóg meer genieten dan dat ik nu kan bedenken. We denken aan jullie en missen jullie, maar willen jullie nog niet terug zien. Er staat nog flink wat tijd op jullie programma! Genoeg te beleven dus. Heel veel plezier en hoe vet zou het zijn als jullie dit bericht momenteel vanuit The (über)Castle lezen? Maak dan een leuk foto van jullie 2 bij de ronde kamer en stuur 'm meteen naar ons toe. Blijven we tenminste jaloers hahahah...!
    Houdoe en een dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie hebben toch wel een gebedsmolen meegenomen op jullie wandeltocht hè, Ohmani padmehum (of hoe was het ook alweer?!)
    Geniet nog even van de prachtige natuur daar en mocht de buik van streek zijn na de plaatselijke specialiteit Dahl baht (of hoe schrijf je dat) dan kun je volgens mij op elk hoekje van de berg wel een flesje cola krijgen. Geniet er nog van, groetjes, Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar blijven die nieuwe foto's en verhalen? Jullie zijn nu toch zeker al 5 uur terug????
    Sorry... We zijn gewoon benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joske en Jip,
    Ik heb net een geweldig spannend boek gelezen, o nee, het waren jullie verslagen met prachtige foto's! Dit doen jullie goed!
    Enjoy, lees graag de verhalen van Nepal. Vernam al wat twitter berichten!
    Groeten Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb jullie een paar weken niet gevolgd, maar WAUW, wat een fantastische verhalen. Met een onverwachte wending; big deal, who cares?

    Have more fun, ik kijk uit naar jullie avonturen in Nepal.
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen